zondag 22 juli 2007

Sleutelen aan de nieuwe motor Part I

Zo, gisteren voor de eerste keer een beetje aan de motor gesleuteld. Als eerste bij de dealer een nieuwe waterpomp, thermostaat + huis, multiriem en rollen gehaald.
Als eerste daar maar mee begonnen want je moet toch ergens beginnen!
Dit was de begin situatie:
Let vooral op de enorme steun voor de aircopomp (links) die ik niet heb!
Als eerste de poulies en de multiriem gedemonteerd en toen de waterpomp los geschroefd.
Toen schrok ik toch wel even! Dit is namelijk wat ik er uit haalde:

Nou zullen de meeste mensen het wel meteen zien, maar ik zal 't toch maar even uitleggen: het lichtbruine deel recht op de foto mist het complete pompwiel. Dat zit dus nog hier:

Gelukkig heb ik alle delen van de pomp terug kunnen vinden en uit de motor kunnen halen! Toch maar goed dat ik er een nieuwe op wilde zetten! Vervolgens ook de thermostaat, het thermostaathuis, de meeloop poulies en de multiriem vervangen.

En ook gelijk even de krukaspoulie voor de multiriem van de dynamo er af gehaald want die heb ik toch niet nodig!

Vervolgens nog even de aircopomp steun gedemonteerd en toen besloten dat het wel weer goed was voor die dag!

Er moet nog wel een hoop gebeuren voordat de motor er in kan, namelijk:

  • oliepomp en carterpan van een E34 M50 monteren
  • koppeling vervangen
  • inlaatspruitstuk M50B25 aanpassen en monteren

En als de motor er dan in hangt zijn we nog láng niet klaar maar zo ver zijn we ook nog niet.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Ruud,

Je krijgt nog het nummer van het blok maar die kerel is op vakantie.Wat die waterpomp aangaat,kijk goed dat de rest nog goed is want dit wist ik ook niet.Check het goed want een kapotte kop is zo geregeld en dan vind ik het niet meer dan normaal dan geld terug.
Ik heb trouwens bewust niet veel gedaan.Niet voor jou maar ik heb alles voor hem gedaan qua verkoop en zo.Ik ga niet voor niks staan daar.Uiteindelijk zelf niks gevangen.Maar ik heb het voor jou graag gedaan.Ik blijf het projekt volgen.
Groeten en tot binnenkort