zaterdag 28 juli 2007

Sleutelen aan de nieuwe motor Part II

Vandaag liep de planning even iets anders dan de bedoeling was, dus toch even tijd gehad om aan de motor te werken.
Dus maar begonnen met de koppeling vervangen omdat ik verwachtte daar niet al te lang mee bezig te zullen zijn. Het begin ging vlotjes, de bak was er zo af. Maar dat is ook niet zo vreemd aangezien je met een losse motor alleen maar een paar bouten los hoeft te draaien :P
De koppeling zag er nog erg goed uit, was niet veel op aan te merken. Alleen de drukgroep was wel een keertje erg heet geworden dat was goed te zien. Maar de boel toch maar lekker vervangen zodat ik zeker weet dat de koppeling voorlopig niet vervangen hoeft te worden!
Het monteren van de bak bleek nog erg lastig. Omdat ik niet het goede centreer gereedschap had was het nogal tricky om de koppelingsplaat goed in het midden te krijgen. Dar ging een hoop tijd in zitten! Maar gelukkig is het allemaal goed gekomen en zit alles weer in elkaar!

Verder heb ik nog even naar het spruitstuk zitten kijken om te bedenken hoe ik dat aan gaan zal pakken. Maar daar ben ik al weer snel mee gestopt toen ik er achter kwam dat het spruitstuk dat ik gekocht heb van een M50B20 is. En daar heb ik natuurlijk iets aan. De bedoeling is om vermogen te wínnen, niet te verliezen :P

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Schiet al aardig op zo te zien.Dat spruitstuk gaat goedkomen want dat word gewoon de goede.
Als ik jou was zou ik er gelijk een spagetti spruitstuk op gooien.
Maar wie ben ik ......ha ha.

Anoniem zei

Hier nog een linkje naar een ombouwsite van een Duitser.Misschien ken je hem al maar anders is het nooit weg.
Greetz