zondag 19 augustus 2007

Sleutelen aan de nieuwe motor Part IV

Gisteren weer even bezig geweest met de motor. Helaas was ik vergeten een fototoestel mee te nemen, dus deze keer geen foto's helaas...
De oliepeilstok en peilbuis waren binnen gekomen dus die konden gemonteerd worden. De beugel waarmee de peilbuis bij een E34 M50 vast zit had ik ook besteld, maar die bleek niet zomaar te passen. Blijkbaar zitten de motorsteunen dan iets verder naar achteren. Dus het beugeltje maar een beetje aangepast zodat 't wel past.
Vervolgens het inlaat kanaal maar gedemonteerd. Dat had nogal wat voeten in de aarde... Nog voordat ik tijd had om de inlaat kanalen in de kop af te dichten viel er in de 6de cilinder al een borgclipje van de injector naar binnen. Natuurlijk stonden de kleppen open, dus viel 't clipje viel meteen in de cilinder... En natuurlijk pastte m'n magneet pennetje niet via de kleppen nar binnen. Dus de bougie er maar uit gedraaid en geprobeerd om de clipje op die manier er uit te krijgen. Maar zoals al verwacht, pastte het clipje niet door het bougie gat... Beetje jammer natuurlijk.
Uiteindelijk is het met een hoop gekloot en gefrunnik dan toch gelukt. Het clipje was wel een beetje verwrongen, maar dat is beter dan de kop er af te halen!
Vervolgens lekker door gegaan met 't spruitsuk er af halen. Dat ging verder goed, stelde niet zo veel voor. Nou is het alleen jammer dat ik nog steeds het goede spruitstuk niet heb gekregen. Ik heb er namelijk eentje van een 2 liter ipv een 2,5 liter. En volgens mij is de gasklep ook te klein, die is naemlijk een stuk kleiner dan die van de M52 en die zou óf iets groter, óf even groot moeten zijn. Daar moeten we iig nog even achterheen.

Geen opmerkingen: