zaterdag 15 september 2007

De motorsteun rubbers

Volgens de ombouw beschrijving van http://www.e30.de/ moest er een E30 M3 motorsteun rubber en eentje van een gewone E30 gebruikt worden. In eerste instantie had ik gelezen dat er aan beide kanten dan een paar mm opgevult moest worden met ringen. Dat was nog wel acceptabel. Dus een M3 rubber gekocht.
Later las ik in diezelfde text, maar dan in het hoofdstuk 'uitlaat', dat het toch niet helemaal goed was en er aan 1 kant 1,5cm opgevult moest worden. Daar was in dus niet zo blij mee, want dan hebben de moeren bijna geen vlees over.
Een alternatief was om E28 M535i rubbers te gebruiken. Maar het grote nadeel hiervan was dat die dan in de buitenste subframe gaten gemonteert moesten worden. En daar kan ik aan de onderkant niet bij komen omdat het subframe versterkt is.
Omdat ik 1,5cm opvullen ook niets vond, toch maar voor de E28 rubbers gegaan.
Dit kreeg ik van de dealer:

Helaas is het op de foto niet goed te zien, maar het onderste montage punt zit recht van het midden en de passing zit precies evenveel links van het midden. Het bovenste montage punt zit precies in het midden.

Allemaal leuk en aardig, maar wat is nou het verschil als ik het rubber 180graden in de rondte draai? Volgens mij helemaal niets! Alleen zit dan het onderste montage punt aan de buitenkant en kan ik de moer dus wél monteren!

Met een beetje geluk hoef ik dus m'n subframe niet uit te boren!

Geen opmerkingen: