zondag 30 september 2007

Het koelsysteem Part I

Het aansluiten van de kachel was ook nog iets waar aandacht aan besteed moest worden. Het bovenste pijpje van de kachel radiateur steekt normaal namelijk schuin omhoog en komt dus bijna tegen het M50 spruitstuk aan. De andere slang had geen hoek en die moest wel de hoek om. Dus daar moest een andere slang voor gevonden worden.
Na een hoop puzelen en kloten heb ik uiteindelijk de pijpjes van de kachel radiateur een heel stuk afgezaagd en de slangen aan de binnenkant gemonteerd. De slang voor de bovenste pijp heb ik iets moeten verlengen, en voor de andere slang heb ik toevallig een heel mooi passende slang gevonden. Die komt waarschijnlijk van een type 1 motor af, maar dat weet ik niet zeker :P
Hier kun je een beetje zien hoe de slangen nu lopen. Het rubber dat in het schutbord zit heb ik een beetje aangepast en via de motor ruimte gemonteerd. Normaal zit het vanuit de kant van de kachel gemonteerd, maar dat werkte nu niet.
De temperatuur sensor voor het instrumenten paneel is ook anders bij een M52. De weerstandswaarde is anders, dus de af te lezen waarde klopt niet. De oplossing is eigenlijk heel simpel. Gewoon een M20 sensor monteren in een al aanwezig gat en daar de goede kabel op aansluiten.
Ziehier het resultaat:

Op de radiateur na is het koelsysteem nu klaar, dus daar moeten we nog even achteraan gaan.

Geen opmerkingen: