zondag 17 februari 2008

Remmen Part XI

De laatste update is al weer een tijdje geleden, maar er is in de tussentijd ook niet veel gebeurd. Ik heb wel besloten om de hydraulische bekrachtiger te dumpen en weer gewoon een vacuum bekrachtiger te monteren. In Engeland word dan een VW Golf GTi type 1 bekrachtiger gemonteerd. Die past direct en is een stuk kleiner dan de originele bekrachtiger.
Dus op zoek gegaan naar zo'n ding. Helaas leken er verschillen in te zitten, want degene die ik op MP vond waren allemaal anders. Daarvan was de duwstang te lang.
Uiteindelijk toch eentje gevonden die volgens de verkoper de juiste afmetingen had. Die dus maar op laten sturen. Helaas bleek dat ook deze niet goed was... Blijkbaar is de bekrachtiger van een rechts gestuurde Golf toch anders dan die van een links gestuurde.
Dit is de E30 bekrachtiger:

En dit is die van de Golf:

Zoals goed te zien is, is de stang van de Golf een cm of 7 te lang. Die moest dus een behoorlijk eind ingekort worden. Dus een mooi busje laten draaien dat daar overheen viel:

Vervolgens de as afgezaagd en de bus er overheen gezet:

En dan zou het zoiets moeten worden:

Vervolgens de boel vast gelast en de bekrachtiger even een beetje zwarte verf gegeven.

In de tussentijd is ook de goede hoofdrem cilinder binnen gekomen. Het is er eentje die oa op de E32 750i zit met een interne diameter van 25.8mm (aangegeven 25mm). Deze is dus nog iets groter dan degene die we nu even van Geert geleent hebben en hierdoor zou het pedaal toch wat beter doseerbaar moeten worden.

Geen opmerkingen: