zondag 29 juni 2008

Achteras verstellen

De achteras van een E30 is standaard niet verstelbaar. Zolang de auto niet verlaagd word, is dat niet zo'n probleem. Maar zodra je de auto flink gaat verlagen kun je in de problemen komen. Er kom in verhouding bv te veel wielvlucht wat niet echt ideaal is voor je bandenslijtage.
Dat probleem heb ik bij de touring dus ook. In principe is daar wel me te leven.
Maar bij de touring heb ik nog een ander nadeel. Ik heb achter teveel uitspoor. De wielen willen dus te veel naar buiten lopen. Dit is zeer slecht voor het weggedrag, en dat is ook goed te merken.
De oplossing is dus om de achteras verstelbaar te maken voor wielvlucht en sporing.
Dus via Dave van het BDC forum een set afstel plaatjes geregeld. Die zijn van de week binnen gekomen.
Dit zijn in totlaal 16 plaatjes, ik heb er voor de Touring maar 8 nodig, maar heb ze voor de racer ook maar meteen besteld, net zo makkelijk.

Hier horen nog excentrische bouten en moeren bij, maar die moet ik nog even bestellen.
Deze plaatjes worden op de originele bevestigings ogen gelast, en als het originele boutgat dan bijgewerkt word heb je dus sleufgaten waardoor je de draagarm af kan stellen.

Geen opmerkingen: