zondag 13 januari 2008

Laatste dingen afbouwen

Nu er weer remmen onder de auto zitten begint het zaak te worden om de laatste puntjes op de laatste i's te zetten. Dus de home (of eigenlijk werk) made carter bescherming gemonteerd en de onderplaat daar een beetje aan aangepast:
Door het horizantaal leggen van de motor lag de uitlaat weer nét tegen de stabilisator stang aan. Dat is natuurlijk niet goed, dus een paar andere steunen van Bas Roos gemonteerd. De stabi stang komt hierdoor iets lager te liggen én zit veel beter opgesloten dan bij de originele 18jaar oude rubbers. Bij de racer hebben we deze modificatie ook gedaan en dat beviel heel erg goed.

De overdaad aan Molykote vet is om te zorgen dat de boel niet te veel herrie gaat maken als de stang in de steun beweegt.
Verder zit er al tijden een uitlaat onder.
Het is een heel simpele setup. Gewoon de voorpijpen van de M52 gebruikt en die met 2 lange stukken buis aangesloten op de Simons einddemper. Werkt goed, maar het geluid is 3x bagger aangezien er een heel irritante en vooral goedkoop klinkende ratel in zit. Ik hoop dat dat komt omdat er geen balanspijp tussen zit. Dus er moet nog wel een keer een andere uitlaat onder, maar voorlopig voldoet dit systeem hardstikke goed!

Ook is er inmiddels een luchtfilter gemonteerd. Aangezien het luchtfilter van de racer voorlopig toch niet meer nodig is (zie http://www.bmw-racing.tk/) kon ik die mooi even overschroeven. Past perfect! Er moest alleen even een simpel steuntje gemaakt worden:

Toen was het werk onder de klep eigenlijk wel zo'n beetje klaar! Het enigste wat nog ontbreekt is een stekker voor de koelvloeistof niveau sensor. Daar moet nog even iets op verzonnen worden aangezien die stekker blijkbaar niet los te bestellen is. Maar verder is de ombouw zelf nu zo'n beetje klaar! Hier nog even wat overzicht foto's:

Geen opmerkingen: