Remmen Part X
Zonder wiel ziet het er dan zo uit:
De remschijven zijn aardig verroest, maar voor 9 maanden stilstaan vind ik 't nog erg meevallen!
En daarna de adapter gemonteerd:
En daarna was het de beurt aan de remschijf om gemonteerd te worden:
Vervolgens kon ook het remzadel gemoteerd worden:
En vervolgens mocht dan eindelijk de klauw er op!
Dat is wel een behoorlijk verschil met de originele remmen! Deze remschijven zijn 52mm groter dan de originele en volgens http://www.300mm.de/ zijn ze vergelijkbaar met de E36 M3. Voor de TÜV zijn deze remmen aandraagbaar tot maximaal 380pk. Dat zou voorlopig toch genoeg moeten zijn!
En tot slot nog een nietecht scherpe foto van de remmen met de velg gemonteerd:
Na het systeem goed ontlucht te hebben moest er natuurlijk even proef gereden worden. Dat viel een beetje tegen. Het pedaal lag heel erg diep, dus er moest ver getrapt worden voordat er remkracht was. Maar als de remmen dan aangrepen dan remde 't ook wel! :D
Dit komt omdat de zuigers van de 540i klauwen veel groter zijn waardoor er dus meer vloeistof verplaatst moet worden.
Dit is op te lossen door een hoofdremcilinder met een grotere diameter te monteren. Gelukkig had Geert er nog eentje liggen van (waarschijnlijk) een 7 serie. Na die gemonteerd te hebben was het al een heel stuk beter. Er zou nog een iets grotere op mogen, maar we zullen het eerst zo even aanzien.
1 opmerking:
Je kunt ook nog staalomvlochten remleidingen nemen. Dan wordt het pendaal ook weer een stuk harder.
Mijn ervaring met een R19 16V en clio RS remmen. Ik geloofde het eerst niet, maar het maakt een wereld van verschil.
Een reactie posten