zondag 2 september 2007

Ombouw inlaatspruitstuk Part II

In eerste instantie was het mijn idee om het bevestigingsgedeelte van het M52 spruitstuk in het M50 spruitstuk te maken. Dan zou je dus zoiets krijgen:
Maar het is natuurlijk lastig uit te meten allemaal omdat er op het spruitstuk allemaal verhogingen lopen. Dus als eerste maar eens begonnen om het M50 spruitstuk glad te maken. Dat heb ik gedaan met een houtschaaf en een houtrasp. En blijkbaar kun je daar dus ook kunststof mee bewerken :P Na een hoop geschuur en geschaaf is dit er nog van over:

Dit is er allemaal vanaf gekomen:

Hier nog een mooie close-up omdat 't zo veel werk is geweest:

Aangezien het M52 vacuum afdekplaatje aan de binnenkant niet helemaal vlak is maar begonnen met gaten te maken zodat het plaatje mooier over het spruitstuk valt zodat het beter af te tekenen is. Op dit moment toch maar besloten om van m'n eerste idee af te stappen en het uigezaagde gedeelte van het M52 spruitstuk toch maar niet te gebruiken. Ik ga nu gewoon dit plaatje direct op het spruitstuk monteren. Dat is denk ik de mooiste, makkelijke en ook netste manier.

En uiteindelijk is het dit geworden:

Het afdekplaatje past nu al redelijk goed. Alleen is het spruitstuk een beetje rond dus dat zal eerst nog helemaal vlak geschuurd moeten worden...

Dit is hoe het ongeveer zal moeten worden:

Het enigste probleem dat ik nu nog moet overwinnen is de aansluiting voor de stappen motor die in het M50 spruitstuk zit. Die zit bij de M52 ergens anders, dus ik hou een gat over en die moet ik nog dicht zien te maken.

Geen opmerkingen: