zaterdag 22 september 2007

Uitlaat Part II

Nadat de cardan as helemaal klaar was, kon in principe de uitlaat gemonteerd worden.
Dus als eerste maar de originele spruitstukken gedemonteerd. Dan krijg je zo'n beeld:

Vervolgens de nieuwe spruitstukken een beetje zitten passen, en waarempel! Ik kom nu wel goed uit met het subframe! Dus alles er weer onderuit gehaald, de boel 'n beetje schoon gemaakt en de pakkingen er tussen gedaan. Toen de spruitstukken er weer op en een paar moertjes gemonteerd. Alles leek goed te gaan, totdat ik even naar het achterste spruitstuk keek:

Dat gaat dus niet goed komen. Het uiteinde van het spruitstuk dat je hier nu ziet komt precies op de plaats uit van de achterste draagarm bevestiging. Dat komt dus niet goed...

Dus even naar een oplossing zitten zoeken en een paar opties gevonden.

Er zijn andere oren voor de draagarmen te koop die veel kleiner zijn. Het oog is dan net iets groter als de achterkant van de draagarm. Dat scheelt dus een hele hoop ruimte en dan past het wel. Ik weet alleen niet waar die oren te koop zijn, en of dat niet iets te stug word zodat de auto dadelijk enorm spoorgevoelig word. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.

Een andere optie is om het spruitstuk aan te passen. Er aan lassen zie ik niet zitten, heet stoken en verbuigen evenmin, want dan klopt de bocht niet meer waardoor de tussenstukken ook niet goed meer passen.

Wat wel een goede idee is, is om de bevestiging van het spruitstuk op de kop aan te passen. Dat is nu een 14mm dikke plaat. Als daar nou een iets van 9 - 10 mm vanaf gaat, dan komt de uitlaat al een heel stuk beter te liggen. Ik weet alleen niet of de kwaad kan, dus daar moet ik even achteraan.

Omdat 't toch wel een mooi spruitstuk is, toch ook van boven nog maar een paar foto's gemaakt:

Geen opmerkingen: