zaterdag 8 september 2007

Remmen Part II (deel I is ergens tussendoor geweest)

Aangezien ik helaas een niet complete iX touring rembekrachtiger gekocht had, toch maar eens op zoek gegaan naar alternatieven.
Het nadeel van die setup is dat er maar 1 hoofdremcilinder op past, en dat is die van de iX touring. En aangezien ik waarschijnlijk met grotere remmen ga rijden is dat niet ideaal.
Een alternatief zou zijn om een hydraulisch rembekrachtiger van een oude 7-serie te monteren. Dan ben ik dus af van die grote vacuum bekrachtiger, wat wel heel lekker is met de brede motor die er nu in komt. En op zo'n ststeem kan ook een grotere hoofdremcilinder gemonteerd worden wat dus ook wel weer fijn is.
Maar zoals alles heeft ook dit nadelen. Bijvoorbeeld de stuurbekrachtigingspomp. Die word normaal alleen gebruikt voor de stuurbekrachtiging, maar bij dit systeem zijn dus ook de remmen hiervan afhankelijk. In principe zou er dan natuurlijk ook een andere pomp op moeten die meer druk levert. En dat brengt dus weer een ander probleem naar voren. Is er een pomp die past op een M50/M52 die meer opbrengst heeft?
Hier zal ik me dus nog eens behoorlijk in moeten verdiepen...

Geen opmerkingen: